ពលរដ្ឋខ្មែរមួយក្រុមដែលមានគ្នា១២នាក់ បានបង្កើតវីដេអូហ្គេមថ្មីមួយសម្រាប់ផលិតផលទូរស័ព្ទអាយហ្វូន (iPhone) គឺមានរយៈពេលតែពីរសប្តាហ៍ប៉ុណ្ណោះបន្ទាប់ពីការផ្សព្វផ្សាយវីដេអូនេះ បានក្លាយជាហ្គេមដែលគេទាញយកច្រើនបំផុតនៅប្រទេសកម្្ពុជាតាមហាងអីុនធើណិតរបស់ក្រុមហ៊ុនអេបផលអីុង (Apple Inc)។
យោងតាមលោកអ៊ាអ៊ុយអ្នកផលិតហ្គេមនេះបានឲ្យដឹងថា ចាប់តាំងពីចេញផ្សាយកាលពីថ្ងៃទី៣០ខែវិច្ឆិកាមក ហ្គេម“Asva the Monkey” (អាស្វា) ត្រូវបានគេទាញយកតាមរយៈការចំណាយប្រាក់រហូតដល់ទៅជាង៣.០០០លើក។
លោកអ៊ា អ៊ុយអាយុ៣០ឆ្នាំដែលធ្វើការជាមួយអ្នកផលិតហ្គេមនៅរាជធានីភ្នំពេញ ចំនួន១១នាក់ផ្សេងទៀតមកពីអូសចាស្ទូឌីយោ (Osja Studio) ជាស្ទូឌីយោមួយមានមូលដ្ឋាននៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា ដែលក៏ផលិតហ្គេមសម្រាប់ផលិតផលអាយភែត (iPad) និង អាយផតថាច់ (Ipod Touch) របស់ក្រុមហ៊ុនអេបផលផងដែរ។
ហ្គេមអាស្វាមានតម្លៃ០,៩៩ដុល្លារ តែមិនគិតថ្លៃទេសម្រាប់ការសាកល្បង។ អ្នកលេងហ្គេមនេះត្រូវលេងក្នុងនាមជាស្វាមួយឈ្មោះអាស្វាដែលរស់នៅកន្លែងអាថ៌កំបាំងគ្មានមនុស្សរស់នៅក្នុងព្រៃជិតប្រាសាទអង្គរវត្តក្នុងខេត្តសៀមរាប។ថ្ងៃមួយអាស្វា ដេញតាមពន្លឺអាថ៌កំបាំងមួយចូលទៅក្នុងពិភពវេទមន្ត ហើយត្រូវដោះស្រាយល្បែងល្បងប្រាជ្ញាជាច្រើនទើបអាចវិលត្រឡប់ទៅជម្រករបស់ខ្លួនវិញបាន។នៅក្នុងហ្គេមនេះ មានតួអង្គវេទមន្តចេះហោះហើរមួយឈ្មោះអាបូជាអ្នកនាំផ្លូវអាស្វា។
លោកអ៊ាអ៊ុយ លើកឡើងថា ក្រុមហ៊ុនបានចំណាយពេលប្រហែលប្រាំមួយខែដើម្បីបង្កើតហ្គេមនេះឡើង។លោកបន្តថា“ ពីគំនិតគូររូបភាពដល់ការបង្កើតកម្មវិធី វាជាដំណើរការមួយ។នេះជាហ្គេមដំបូងរបស់យើងដែលមានបញ្ចូលវប្បធម៌ខ្មែរ”។
លោកបានបន្ថែមទៀតថា កាលពីឆ្នាំមុនអូសចាស្ទូឌីយោ បានបញ្ចេញហ្គេមវីដេអូចំនួនបីដើម្បីអបអរថ្ងៃបុណ្យណូអែល សម្រាប់ទូរស័ព្ទអាយហ្វូនដែលបានចំណាយពេលសរុបបីខែទើបផលិតហ្គេមទាំងនោះចប់រួចរាល់។
លោកយុកជីវ៉ាឡយអាយុ២៧ឆ្នាំនាយកផ្នែកសិល្បៈនៅអូសចាស្ទូឌីយោ បានលើកឡើងថាលោកបានចំណាយពេលប្រហែលបួនខែក្នុងការគូរគំនូរព្រាងអាស្វា ហើយហ្គេមនេះមានជាង៩០កម្រិត។ដើម្បីបញ្ចប់កម្រិតមួយ អាស្វាត្រូវប្រមូលគ្រឿងអលង្ការ ដោយការលោតកាត់តាមប្លុកជាបន្តបន្ទាប់ដោយមិនត្រូវទៅមុខត្រង់ឬត្រឡប់ក្រោយឡើយ។
សំដៅដល់សម្លៀកបំពាក់ប្រពៃណីដែលរុំជំុវិញជើងនិងចង្កេះរបស់ស្វានោះ លោកយុក បន្តថា “ យើងបានសម្រេចចិត្តយកអ្វីដែលមើលទៅមានលក្ខណៈដូចខ្មែរភាគច្រើនបំផុត។ឧទាហរណ៍អាស្វាស្លៀកក្បិន”។
លោកអ៊ា អ៊ុយក៏បានលើកឡើងដែរថាអូសចាស្ទូឌីយោមិនបានផលិតហ្គេមនេះសម្រាប់ប្រជាជនក្នុងស្រុកនោះទេ ប៉ុន្តែលោកទទួលស្គាល់ថា ការទទួលបានប្រជាប្រិយភាពក្នុងប្រទេស ងាយស្រួលជាង ដោយសារការបញ្ចូលនូវវប្បធម៌ក្នុងស្រុក។
លោកបានលើកឡើងទៀតថា “ យើងមិនកំណត់គោលដៅហ្គេមនេះសម្រាប់តែកម្ពុជាប៉ុណ្ណោះទេ។ហ្គ្រាហ្វិកសំឡេងនិងហ្គេមនេះជាអ្វីដែលធ្វើឲ្យវាពេញនិយម។ប៉ុន្តែនៅក្នុងប្រទេស វាពេញនិយមពីព្រោះយើងបង្ហាញពីវប្បធម៌កម្ពុជា នៅក្នុងហ្គេម ហើយក៏មានអ្នកគាំទ្រវា”៕
ប្រែសម្រួលដោយតែមសុខុម