29 C
Phnom Penh

សម្រាប់​ជាង​ចម្លាក់របស់​លោក​ប៉ាន់ រិទ្ធី ហូលីវូដ ​​ជា​គោល​ដៅ​ដ៏​វែង​ឆ្ងាយ​ដែល​គួរ​សម្រេច​បាន

ដោយ ឌឹ ខេមបូឌា ដេលី

បទវិភាគ

មុន​ពេល​អ្នក​ដឹកនាំ​រឿង​គឺលោក ប៉ាន់​ រិទ្ធី​ បាន​ចាកចេញ​ពី​ប្រទេស​កម្ពុជា លោក ​ម៉ាង សារិ​ត ​បាន​សូនរូប​អ្នក​ដឹក​នាំ​រឿង​រូប​នេះពី​ដី​ឥដ្ឋ​ គឺ​រូប​ក្មេង​ប្រុស​ពាក់​អាវ​ពង​ជីង​ចក់​ពណ៌​ស៊ីជម្ពូ​។ គួរ​បញ្ជាក់​ថា ដំណើរការ​ចាក​ចេញ​របស់​លោក ប៉ាន់ រិទ្ធី ​មាន​​គោល​បំណង​​​ចូល​រួម​ក្នុង​កម្មវិធី​ប្រកាស​ពាន​រង្វាន់​អូស្កា​ដែល​ជា​វគ្គ​ចុង​ក្រោយ​សម្រាប់ខ្សែ​ភាពយន្ត​របស់​លោក​​ ក្រោម​​ចំណង​ជើង​ថា “រូប​ភាព​ដែល​បាត់​បង់​” ដែលត្រូវ​ដណ្តើម​ជ័យលាភី​​ជា​ខ្សែ​ភាពយន្ត​និយាយ​ភាសា​បរទេស​ល្អបំផុត។

ផលិត​ករ​ខ្សែ​ភាព​យន្ត​ លោក ប៉ាន់​ រិទ្ធី លើក​រូប​សូន​ពី​ដី​ឥដ្ឋ​ជា​រូប​លោក​ផ្ទាល់​កាលពី​នៅ​ក្មេង​ នៅ​មុខ​អគារ​ខ្ពស់​ក្នុង​រដ្ឋ​ឡូសអែន​ជើឡេស​។ រូប​ថត​នេះ​ត្រូវ​បាន​បង្ហោះ​​​លើ​ទំព័រ​​ ទ្វីតធើ​​ របស់លោក​ កាលពី​ថ្ងៃ​ព្រហស្បតិ៍​សប្តាហ៍​មុន។
ផលិត​ករ​ខ្សែ​ភាព​យន្ត​ លោក ប៉ាន់​ រិទ្ធី លើក​រូប​សូន​ពី​ដី​ឥដ្ឋ​ជា​រូប​លោក​ផ្ទាល់​កាលពី​នៅ​ក្មេង​ នៅ​មុខ​អគារ​ខ្ពស់​ក្នុង​រដ្ឋ​ឡូសអែន​ជើឡេស​។ រូប​ថត​នេះ​ត្រូវ​បាន​បង្ហោះ​​​លើ​ទំព័រ​​ ទ្វីតធើ​​ របស់លោក​ កាលពី​ថ្ងៃ​ព្រហស្បតិ៍​សប្តាហ៍​មុន។

​រយៈពេល​​ប៉ុន្មាន​ថ្ងៃ​កន្លង​មក​នេះ​ លោក ប៉ាន់ រិទ្ធី បាន​បង្ហោះ​រូប​ភាព​រូប​សូន​តូច​ៗ​នេះ​ដែល​ហោះ​ជំុវិញ​ពិភព លោក​ ក្នុង​គេហ​ទំព័រ​បណ្តាញ​ទំនាក់​ទំនង​សង្គម​ ទ្វីត​ធើ (Twitter) ពោល​គឺ​រូប​សូន​នោះ​ធ្វើ​ដំណើរ​ទៅកាន់​រដ្ឋ​ឡូស​​អែន​​​ជើឡេស​ សហរដ្ឋអាមេរិក​ តាម​បែប​សម័យ​ទំនើប​ ហើយ​រូប​សូន​នោះ​ទទួល​ទាន​អាហារ​ពេល​ល្ងាច​នៅ​លើ​ផ្លែ​ក្រូច​ និង​ដើរ​ស្វែង​រក​ទិញ​ស្រា​ក្រហម​។

នៅ​ពេល​ដែលលោក ប៉ាន់ រិទ្ធី  និង​វណ្ណ​កម្ម​​​​​របស់​លោក​ចូល​រួម​ប្រកួត​ជាមួយ​វណ្ណកម្ម​ភាព​យន្ត​ផ្សេង​ៗទៀត​ទូទាំង​សាកល​លោក​នៅ​ក្នុង​កម្មវិធី​ប្រកាស​ពាន​រង្វាន់​អូស្កា​ នៅ​យប់​ថ្ងៃ​អាទិត្យ​នៅ​សហរដ្ឋ​អាមេរិក ត្រូវ​នឹង​ព្រឹក​នេះ​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា​ លោក សារិត ដែល​បាន​​ធ្វើ​រូប​សូន​ប្រហែល​៥០០រូប​ពី​ដី​ឥដ្ឋ​ដែល​ត្រូវ​បាន​ប្រើ​ប្រាស់​នៅ​ក្នុង​សាច់​រឿង​ “ រូប​ភាព​ដែល​បាត់​បង់​” នោះ​ និង​រង់​ចាំ​ទស្សនា​កម្ម​វិធី​នោះជាមួយ​គ្រួសារ​របស់​លោក​ពី​រាជធានី​ភ្នំពេញ។

លោក សារិត អាយុ​៣៣ឆ្នាំ និង​ជា​បុរស​សម្តី​ផ្អែម​មាន​ដៃ​ធំៗ​ និង​ពុក​ចង្កា​ក្រាស់​ បាន​មាន​ប្រសាសន៍​ថា “លោក បា៉ន់ បាន​ចេញ​ទៅ​​ប្រកួត​ជាមួយ​គូប្រជែង​ផ្សេងៗ​ទៀត​។ ខ្ញុំ​មាន​អារម្មណ៍​សប្បាយ​រីក​រាយខ្លាំង​​ចំពោះ​គាត់​… ប្រសិន​បើ​គាត់​អាច​នាំ​យក​ពានរង្វាន់​នោះ​មក​ប្រទេស​ជាតិ​បាន​”។

រយៈពេល​ពីរ​ទសវត្សរ៍​កន្លង​មក​នេះ​ ក្នុង​ពេល​លោក ប៉ាន់ រិទ្ធី បាន​ក្លាយ​ជា​ផលិតករ​ខ្សែ​ភាព​យន្តឯកសារ ​ដែល​ទទួល​បាន​ការ​គាំទ្រ​លើ​ឆាក​​អន្តរជាតិ​ លោក សារិត ក៏​បាន​ក្លាយ​ជា​ជាង​ចម្លាក់​ដែល​រៀន​សូត្រ​ដោយ​ខ្លួន​ឯង​ និង​បាន​ប្រកប​មុខរបរ​ជា​អ្នក​លក់​ស្នា​ដៃ​របស់​លោកនៅ​តាម​ផ្សារ​ក្នុង​ស្រុក​នានា​។

បន្ទាន់​ពី​មិត្ត​ភក្តិ​របស់​ឪពុក​លោកបាន​ណែ​នាំ​ឲ្យ​លោក​រៀន​ឆ្លាក់​បែប​នេះ​ លោក​ក៏​បាន​សិក្សា​ដោយ​ខ្លួន​ឯង​ ដោយ​យក​ថ្ម​ក្រានីត​ដែល​​សម្បូរ​​នៅ​ខេត្ត​ពោធិ៍​សាត់​ មក​ឆ្លាក់​ជារូប​ត្រី​ ជ្រូក និង​សត្វ​ផ្សេងៗ​ទៀត​។ គួរ​បញ្ជាក់​ថា ឪពុក​របស់​លោក​ សារិត ធ្វើការ​នៅ​ក្នុង​ជួរ​កង​យោធពល​ខេមរភូមិន្ទ​នៅ​ខេត្ត​នេះ​ផង​ដែរ។

លោក សារិត បាន​មាន​ប្រសាសន៍​នៅ​ពេល​កំពុង​អង្គុយ​ជាមួយ​ភរិយា​ និង​កូន​ស្រី​ពីរនាក់​របស់​លោកនៅ​មជ្ឈមណ្ឌល​ធនធាន​សោតទស្សន៍​ បូផាណា (Bophana Audiovisual Resource Center)​ ក្នុង​រាជធានី​ភ្នំពេញ​ថា “ខ្ញុំ​គ្រាន់​តែ​ចង់​មាន​បាយ​ហូប​គ្រប់​គ្រាន់​ដើម្ប​ី​អាច​ទៅ​រៀន​ធ្វើ​រូប​ចម្លាក់​ផ្សេងៗ… ហើយ​មិត្តភក្តិ​របស់​ខ្ញុំ​អាច​យក​រូប​ចម្លាក់​ទាំង​នោះ​ទៅ​លក់​នៅ​តាម​ផ្សារនានា​ និង​ផ្តល់​កម្រៃ​ឲ្យ​ខ្ញុំ​វិញ​ខ្លះ”។

លោកបាន​មាន​ប្រសាសន៍​បន្ថែម​ទៀត​ថា “ដោយ​ប្រើ​បន្ទះ​ស្តើង​ៗ​ ខ្ញុំ​ព្យាយាម​ឆ្លាក់​ចេញ​ជា​រូប​ផ្លែ​ឈើ​ ក៏​ប៉ុន្តែ​ ភាគច្រើន​ខ្ញុំ​ឆ្លាក់​ចេញ​ជា​រូប​សត្វ​”។ លោក សារិត បាន​ជួប​លោក បា៉ន់​ រិទ្ធី ក្នុង​ឆ្នាំ​២០១១​​ នៅ​ពេល​ដែល​លោក​ត្រូវ​បាន​ជួល​ឲ្យ​ធ្វើ​ការងារ​នៅ​ក្នុង​ផ្នែក​រចនា​ឆាក​​សម្រាប់​សម្តែង​អំពី​រឿង​ព្រាន​ម្នាក់​ ដែល​ត្រូវ​បាន​រៀប​ចំ​នៅ​ខេត្ត​សៀម​រាប​។

​មួយ​រយៈក្រោយ​មក​ទៀត​ លោកក៏​ត្រូវ​បាន​ស្នើ​ឲ្យ​​សូន​រូប​ផ្ទះ​កាលពី​នៅ​វ័យ​ក្មេង​របស់​​លោក បា៉ាន់​ រិទ្ធី ដែល​នឹង​ត្រូវ​បាន​ដាក់​បញ្ចូល​ទៅ​ក្នុង​ខ្សែ​ភាព​យន្តរឿង​ “ រូប​ភាព​ដែល​បាត់​បង់” ។ លោក សារិត បាន​មាន​ប្រសាសន៍​បន្ត​ទៀត​ថា “ខ្ញុំ​មិន​ដែល​រំពឹង​ទេ​ថា រូប​សូន​នោះ​ត្រូវ​បាន​ដាក់​បញ្ចូល​ទៅ​ក្នុង​ខ្សែ​ភាព​យន្ត​ដ៏​ធំ​មួយ​បែប​នេះ​ទេ​”។

​អស់​រយៈពេល​​​ប្រាំ​បួន​ខែ​ ដោយ​ចាប់​ផ្តើម​នៅ​ដើម​​ឆ្នាំ​២០១២ លោក សារិត​ បាន​ធ្វើការ​សហការ​ជាមួយ​លោក ប៉ាន់ រិទ្ធី ក្នុង​ការ​សូន​រូប​ពី​ដីឥដ្ឋ​ជាច្រើន​រយ​រូប​ ដែល​នឹង​ត្រូវ​ប្រើ​ប្រាស់​ជា​តួ​អង្គ​​នៅ​ក្នុង​រឿង “រូប​ភាព​​ដែល​បាត់​បង់​” ជា​រឿង​រៀប​រាប់​អំពី​រឿង​រ៉ាវ​របប​ខ្មែរ​ក្រហម​ តាម​រយៈ​រូប​សូន​ដែល​ធ្វើ​ពី​ដីឥដ្ឋ​ទាំង​នេះ​។

លោក សារិត​ បាន​យក​ដី​ឥដ្ឋ​ភាគ​ច្រើន​ពី​ស្រុក​កំណើត​របស់​ភរិយាលោក​គឺ​​ខេត្ត​ព្រៃ​វែង។ នៅ​ទី​នោះ​ លោក​បាន​ស្នើ​ឲ្យ​ក្មេង​ៗ​ដែលកំពុង​រត់​លេង​ ទៅ​ជីក​ដី​ឲ្យ​គាត់​។

នៅ​ពេល​លោក​ចាប់​ផ្តើម​ឆ្លាក់​រូប​សម្រាប់​ ដាក់​ចូល​ក្នុង​ខ្សែ​ភាព​យន្ត​រឿង “ រូប​ភាព​ដែល​បាត់​បង់​” លោក សារិត បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា លោក​អាច​ឆ្លាក់​រូប​បាន​ប្រហែល​ពីរ​រូប​ក្នុង​មួយ​ថ្ងៃ​ ត្រូវ​ចិត្ត​​របស់​លោក ប៉ាន់ រិទ្ធី។ ក៏​ប៉ុន្តែ នៅ​ចុង​បញ្ចប់​ លោក​ក៏​​​ឆ្លាក់​បាន​រហូត​ដល់​ប្រាំ​រូប​ក្នុង​មួយ​ថ្ងៃ​ ឬក៏​កែច្នៃកន្លែង​សំខាន់​ៗ​ឲ្យ​ក្លាយ​ជា​រូប​មាន​ជំហរ​ថ្មី​។

លោក សារិត ក៏​មាន​ភារកិច្ច​ឆ្លាក់​រូប​អ្វី​ៗ​គ្រប់​យ៉ាង​ដែល​រូប​ចម្លាក់​មាន​នៅ​នឹង​ខ្លួន​ អ្វី​ៗ​ដែល​មាន​នៅ​ជុំ​វិញ​រូប​ចម្លាក់​ទាំង​នោះ​ក៏​ដូច​ជា​វត្ថុ​ និង​សត្វ​ទាំង​ឡាយ​ដែល​មាន​នៅ​ក្នុង​ទស្សនីយភាព​នីមួយ​ៗ​។

លោក សារិត បាន​មាន​ប្រសាសន៍​បន្ត​​​​​ថា  “លោក ប៉ាន់ បាន​​ប្រាប់​ខ្ញុំនូ​វ​រឿង​រ៉ាវ​របស់​លោក​ ហើយ​ខ្ញុំ​ស្រមៃមើល​សកម្ម​ភាព​នៅ​ក្នុង​រឿង​រ៉ាវ​ទាំងនោះ​”។ លោក​បាន​ឲ្យ​ដឹង​បន្ថែម​ទៀត​ថា លោក​តែង​តែ​ធ្វើ​ការ​ទៅ​តាម​​ការ​នឹក​​ ឃើញ​អនុស្សាវរីយ​របស់​លោក​ប៉ាន់​។ លោក​បានមានប្រសាសន៍បន្ថែមទៀត​ថា​ “ពេល​គាត់រំឭក​រឿង​រ៉ាវ​ណាមួយ​ ​គាត់​​តែង​តែ​មក​ប្រាប់​ខ្ញុំ​ ហើយខ្ញុំ​ក៏​កត់ត្រាទុក​”។

​លោក​​ សារិត​ បា​ន​លើក​ឡើង​ថា ​ឈុត​​​​​​គួរ​ឲ្យ​​រន្ធត់​បំ​​ផុត​​​នៅ​ក្នុ​ង​​ខ្សែ​ភាព​​​យន្ត​នេះ​ ​គឺ​​​​ឈុត​មួ​យ​​​ដែល​​​បង្ហាញ​​​​ពី​ក្មេង​ស្រី​​​ម្នាក់​​រាយ​​​ការណ៍​​អ​ំ​ពី​ម្តាយ​​​របស់​​នា​ង​​ប្រាប់​កម្មាភិ​​បា​ល​​ខ្មែរ​ក្រហម​​​​​ថា​​ ម្តាយរបស់​នាង​បា​ន​​លួ​ច​ផ្លែ​​ឈើ។ ម្តាយ​​​រូ​​ប​​នោះក៏​​ត្រូ​វ​បា​ន​​​នា​ំ​​ខ្លួ​ន​​​ចេញ​ទៅ​នៅ​យប់​នោះ ប៉ុន្តែ​មិន​បាន​​ត្រឡ​ប់​​មក​វិញ​​​ទេ​។​លោក សារ​ិត ​បាន​មានប្រសាសន៍​ថា “វា​ជា​រឿង​ឃោរឃៅណាស់”។

ក្រៅ​​ពី​អនុ​ស្សាវរី​​​​យរបស់​លោក ប៉ាន់ រិទ្ធី​ លោក​​​ សារិត ​​ក៏​​បា​ន​​និ​យាយ​​​​ជាមួ​យ​​ឪ​ពុ​ក​​​របស់​​លោក​​ដែរ ​​អ​ំ​​​ពី​​​ការឆ្លង​កាត់​របស់​គាត់​​​ក្នុង​​​របប​​ខ្មែរ​ក្រហម​  ​​ជា​​ពេល​​ដែល​លោក បាន​​​​​​បាត់​​បង់​​ឪ​​ពុ​ក​​​​​និ​ង​បង​ប្អូន​​ប្រុស​​​​របស់​​លោក​។លោក​​​​មា​ន​​ប្រ​សាស​​ន៍​​បន្ថែម​ថា​ “អារម្ម​ណ៍​របស់​​​ពួ​ក​​គាត់​ធ្វើ​ឲ្យ​​​​ដៃ​​​របស់​ខ្ញុំ​ឆ្លាក់​​រូប​ទាំង​​​​​នេះ”​។

ទោះជា​ខ្សែភាពយន្ត​​រូ​បភាព​​​ដែល​​បាត់​បង់់​​នឹង​​​ទទួល​​បា​ន​​​ពាន​​​រង្វា​ន់​អូស្កា ​ឬក៏មិន​ទទួល​ក្នុង​កម្មវិធីប្រកាស​លទ្ធផល​នារាត្រីថ្ងៃ​អាទិត្យ​នៅរដ្ឋឡូស​​អែន​​​ជើឡេស សហរដ្ឋ​អាមេរិក​ក៏ដោយ​ ក៏លោក សា​រិត ​បា​ន​​​លើក​​ឡើ​ង​ថា ​ខ្សែ​​ភាព​​យន្ត​​ដែល​​​ទទួល​​បា​ន​​ពាន​រង្វាន់​​​មួ​យ​​​នៅម​ហោ​ស្រ​ព​​ខ្សែ​​ភាព​​​យន្ត​​​អន្តរ​​ជាតិ​កាន​​ណេសនេះ ​គឺ​​ជា​​​វណ្ណកម្ម​ដ៏​ជោគ​​​​​​ជ័យ​​មួយរួច​ទៅ​ហើយ​។

លោក ​សារិត បា​នមាន​ប្រសាសន៍​បន្ត​ថា “ វា​​នឹ​ង​​ជារឿង​មិនគ​​ួ​រ​ឲ្យ​​​ជឿ​​​ ​ប្រសិ​ន​បើ​​​យើង​ទទួ​ល​​បា​ន​​​ពានរង្វាន់​នេះ​​ ​​ពី​ព្រោ​ះ​​យើង​​​​ចង់​​បង្ហាញ​​​ថា នេះ​ជា​​​របស់​​កម្ពុជា​។ ប៉ុន្តែ​​ប្រសិន​​បើ​យើង​មិ​ន​​ទទួល​​​​​បា​ន​​ពាន​​រង្វាន់នេះ ​យើង​​​ក៏​​នៅ​​តែ​សប្បាយ​រី​ក​រាយ​ ​ពី​ព្រោះ​​យើង​​​បា​ន​ឆ្លងដល់​​​វ​គ្គ​​ផ្តាច់ព្រ័ត្រ​”។

ហើយ​​ខណ​ៈ​​​ដែល​​រូ​​ប​សូនរបស់​​លោក​ ​​ទទួល​បា​ន​​​ភា​ព​ល្បី​ឈ្មោ​ះ​​​ទូ​​ទាំ​ង​​​ពិ​ភព​លោក។​

លោក សារិត ​​បា​ន​មា​ន​លើកឡើងថា​ លោក​​សង្ឃឹម​​ថា ថ្ងៃ​​ណា​​មួ​យលោក​​​នឹ​ង​នាំ​​រូ​ប​សូន​​​​ចេញ​ពី​កម្ពុជា​ដោយខ្លួនឯង។

លោក​ សារិត បា​ន​​មានប្រសាសន៍​បន្ថែម​ដូច្នេះទៀត​ថា “ខ្ញុំ​​មិន​​ដែល​បា​នចាក​​​ចេញ​ពី​កម្ពុជា​​ទេ។ ខ្ញុំ​​ពិត​ជា​​ចង់​​ទៅ​ស្រុក​ក្រៅ​ ដើម្បី​ទស្សនា​ ​​និ​ង​​ចង់​​​​ដឹងអ​ំ​​​ពី​ពិ​​​ភ​ព​លោក​​ ក៏ប៉ុន្តែ​​ខ្ញុំ​​មិ​ន​មាន​លទ្ធភាព​ទេ​​។ សង្ឃឹម​​ថា ថ្ងៃ​​ណា​​មួ​យ​​​ខ្ញុំ​នឹង​អាចធ្វើ​បាន​​​​”៕ សុធា

© 2024, ខេមបូឌា ដេលី. All rights reserved. No part of this article may be reproduced in print, electronically, broadcast, rewritten or redistributed without written permission.

អត្ថបទទាក់ទង

អត្ថបទអានច្រើន

សេចក្ដីរាយការណ៍ពិសេស