32.5 C
Phnom Penh

ស្ត្រីលើ​​​ផ្ទាំង​​​គំនូរ

ដោយ ឌឹ ខេមបូឌា ដេលី

បទវិភាគ

ការ​​​តាំង​​​ពិព័រណ៍​​​រូប​​​​​​​​​ធ្វើ​​​ឲ្យ​​​វិ​​​ចិត្រ​​​ករ​​​​​​ស្ត្រី​​​​​​មក​​​ជុំ​​​គ្នា​​​ក្នុង​​​ការ​​​​​​តាំង​​​ពិព័រណ៍​​​ដ៏​​​កម្រ

ការ​​​តាំង​​​ពិព័រណ៍​​​សិល្បៈ​​​ក្នុង​​​ក្រុង​​​បាត់​​​ដំបង​​​កាល​​​ពី​​​ថ្ងៃ​​​សៅរ៍ តំណាង​​​ឲ្យ​​​រឿង​​​រ៉ាវ​​​កម្រ​​​មួយ​​​នៃ​​​វិចិត្រករ​​​ស្ត្រី​​​។​​​ កម្រ​​​ពី​​​ព្រោះ​​​មាន​​​​​​ជាង​​​គំនូរ​​​​​​និង​​​ជាង​​​ចម្លាក់​​​ស្ត្រី​​​តិចតួច​​​ណាស់​​​នៅ​​​ក្នុង​​​ប្រទេស​​​នេះ មិន​​​ថា​​​ជា​​​ជន​​​ជាតិ​​​ខ្មែរ​​​ ឬ​​​បរទេស​​​ទេ។​​​

គោល​​​គំនិត​​​សម្រាប់​​​ការ​​​តាំង​​​ពិព័រណ៍​​​នេះ “ស្ត្រី​​​ដោយ​​​ស្ត្រី” បាន​​​កើត​​​ឡើង​​​នៅ​​​ឯ​​​ពិធី​​​អាពាហ៍​​​ពិ​​​ពាហ៍​​​របស់​​​ អឿ សុគន្ធាវី​​​ ជា​​​វិចិត្រករ​​​ស្ត្រី​​​ម្នាក់​​​ក្នុង​​​ចំណោម​​​វិចិត្រករ​​​ស្ត្រី​​​ល្បីៗ​​​នៅ​​​ក្នុង​​​ប្រទេស​​​កម្ពុជា នៅ​​​ពេល​​​ដែល​​​វិចិត្រករ ​​​ឆាន់ ឌីណា បាន​​​ពិភាក្សា​​​ជាមួយ​​​ ដារ៉េន ស្វលឡូ នៃ​​​វិចិត្រសាល​​​ឡូថឹសអំពី​​​គំនិត​​​របស់​​​នាង​​​​​​ក្នុង​​​​​​ការ​​​​​​​​​រៀបចំ​​​​​​តាំង​​​ពិព័រណ៍​​​ជា​​​ក្រុម​​​ជាមួយ​​​វិចិត្រ​​​ករ​​​ស្ត្រី​​​ពីរ​​​​​​នាក់​​​ដែល​​​ជា​​​មិត្ត​​​នឹង​​​គ្នា។

ភាព​ដូច​គ្នា​ ដោយ​ Bernadette Vincent
ភាព​ដូច​គ្នា​ ដោយ​ Bernadette Vincent

លោក​​​ស្រី​​​ បាន​​​មាន​​​ប្រសាសន៍​​​ថា​​​”សង្ឃឹម​​​ថា ការ​​​តាំង​​​ពិព័រណ៍​​​នេះនឹង​​​ជំរុញ​​​មនុស្ស​​​​​​ទូទៅ​​​និង​​​ស្ត្រី​​​ច្រើន​​​ថែម​​​ទៀត​​​ឲ្យ​​​ធ្វើ​​​ជា​​​វិចិត្រ​​​ករ​​​”។ លោក ស្វលឡូ ដែល​​​បាន​​​រៀប​​​ការ​​​នឹង​​​​​​វិចិត្រករ​​​មក​​​ពី​​​ខេត្ត​​​បាត់​​​ដំបង​​​ គឺ ខៅ ទូច​​​ បាន​​​យល់​​​ស្រប​​​នឹង​​​គំនិត​​​នោះ។

លទ្ធផល គឺ​​​ការ​​​ប្រមូល​​​ផ្តុំ​​​​​​រូប​​​ស្ត្រី​​​ដែល​​​បង្កើត​​​​​​ដោយ​​​លោក​​​ស្រី ឌីណា លោកស្រី អានណា សុត្រា​​​ និង​​​លោកស្រី ប៊ឺណាដែត វ៉ាំង​​​សង់​​​ គឺ​​​រូប​​​នីមួយៗមាន​​​ស្ទីល​​​ខុសៗ​​​គ្នា ដែល​​​ធ្វើ​​​ឲ្យ​​​កម្មវត្ថុ​​​នីមួយៗ​​​រស់​​​រវើក​​​ដោយ​​​ភាពមាន​​​តែមួយ​​​​​​​​​របស់​​​លោក​​​ស្រី។

លោកស្រី សុត្រា​​​ បាន​​​មាន​​​ប្រសាសន៍​​​ថា “ជា​​​​​​វិចិត្រករ​​​ស្ត្រី​​​បី​​​នាក់​​​ យើង​​​ចង់​​​ចាប់​​​យក​​​កម្លាំង ភាពរឹងមាំ ភាព​​​ចេះ​​​គិតគូរ និង​​​ភាព​​​កក់​​​ក្តៅ​​​ដែល​​​ស្ត្រី​​​​​​មាន​​​ដូច​​​គ្នា”។

នៅក្នុងគំនូរ​​​របស់​​​លោក​​​ស្រី​​​ ឌីណា ដែល​​​មាន​​​ចំណង​​​ជើង​​​ថា “អ្នក​​​នេសាទ”​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​ ទ្រង់ទ្រាយ​​​ស្ត្រី​​​ម្នាក់​​​លេច​​​ឡើង​​​ពី​​​សាកលលោក​​​​​​អរូបីយ មុខ​​​របស់​​​នាង​​​រំលេច​​​នូវ​​​ពណ៌​​​ខៀវ​​​និង​​​ខៀវ​​​​​​ខ្ចី​​​ទល់​​​នឹង​​​ផ្ទៃ​​​ខាង​​​ក្រោយ​​​ពណ៌​​​ខៀវ​​​ភ្លឺ។​​​ ស្នាម​​​ប្រឿង​​​ៗ​​​នៃ​​​ពណ៌​​​លឿង​​​មាស​​​និង​​​ក្រហមជាំ បន្ថែម​​​លើ​​​រូបថត​​​​​​ដោយ​​​មិន​​​ប៉ុន​​​ប៉ង​​​បន្ធូរ​​​បន្ថយទឹក​​​មុខ​​​ស្រងូត​​​ស្រងាត់​​​​​​របស់​​​នាង។​​​​​​​​​​​​

សម្រាប់​​​ការងារ​​​ជា​​​បន្ត​​​បន្ទាប់​​​ វិចិត្រករ​​​ខ្មែរ បាន​​​ងាក​​​ទៅ​​​​​​ប្រើ​​​ថ្នាំ​​​​​​លាប​​​អាគ្រីលិក​​​វិញ ទោះ​​​បី​​​ជា​​​អ្នក​​​ស្រី​​​ប្រើ​​​ប្រេង​​​និង​​​បច្ចេក​​​ទេស​​​ចម្រុះ​​​​​​ម្តង​​​ម្កាល​​​ក៏​​​ដោយ​​​។ អ្នកស្រី​​​បាន​​​មាន​​​ប្រសាសន៍​​​ថា “សកម្មភាព​​​នីមួយៗ​​​ គឺជា​​​មធ្យោបាយ​​​ផ្សេងៗ​​​គ្នា”។ អ្នកស្រី សុត្រា​ ក៏​​​បាន​​​ប្រើ​​​ទាំង​​​ប្រេង​​​ ទាំង​​​ថ្ន​​​ាំលាប​​​អាគ្រីលិក ប៉ុន្តែ​​​​​​ប្រើ​​​ក្រដាស​​​ខ្សាច់​​​ ​​​សរសៃនិងក្រដាស​​​កាតុង​​​ ដើម្បី​​​បន្ថែម​​​ភាពរលើប​​​រលោង។​​​

សម្រាប់​​​គំនូរ​​​របស់​​​​​​លោក​​​ស្រី​​​ដែល​​​មាន​​​ចំណង​​​ជើង​​​ថា”​​​គំនិតរវើរវាយ”​​​ វិចិត្រករ​​​ជន​​​ជាតិ​​​អាមេរិកាំង​​​ បាន​​​​​​លាប​​​ស្រទាប់​​​ថ្នាំលាប​​​ទៅ​​​លើ​​​ស្រទាប់​​​ដែល​​​មិនទាន់​​​ស្ងួត​​​នៅ​​​ឡើយ ដើម្បី​​​បង្កើតឲ្យ​​​មាន​​​​​​ជម្រៅ។​​​ លទ្ធ​​​ផល​​​ គឺ​​​ជាគំនូរ​​​ស្រមោល​​​នៃ​​​ស្ត្រី​​​ម្នាក់ដែល​​​កំពុង​​​សញ្ជឹង​​​គិត បង្ហាញ​​​ឲ្យ​​​ឃើញ​​​តាម​​​ស្បៃ​​​មុខពណ៌​​​ត្នោត​​​ លឿងនិងខៀវ​​​ចាស់​​​។​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

វិចិត្រករ​​​ជន​​​ជាតិ​​​បែលហ្សិក​​​ លោកស្រី​​​ ប៊ឺណាដែត វ៉ាំង​​​សង់ រឹត​​​តែ​​​ធ្វើ​​​ច្រើន​​​ជាង​​​នេះ គឺ​​​ធ្វើ​​​ពិសោធ​​​ រួម​​​ផ្តុំ​​​រូបថត និង​​​អ៊ីមែហ្ជិង​​​កុំ​​​ព្យូទ័រ​​​ជាមួយ​​​គំនូរ។​​​

លោកស្រី​​​បាន​​​មាន​​​ប្រសាសន៍​​​ថា គំនូរ​​​របស់​​​អ្នកស្រី “គឺ​​​គូរ​​​នៅ​​​លើ​​​ផ្ទាំង​​​ក្រណាត់​​​។​​​ គំនូរ​​​ពាក់​​​ព័ន្ធ​​​នឹង​​​ចំណុច​​​មួយ ប៉ុន្តែ​​​ត្រូវ​​​បាន​​​ថត ដាក់​​​បញ្ចូល​​​ក្នុង​​​កុំព្យូទ័រ​​​ លាយ​​​ជាមួយ​​​​​​អ្វី​​​ផ្សេង​​​ទៀត​​​ ហើយ​​​បន្ទាប់​​​មក​​​បោះ​​​ពុម្ព​​​នៅ​​​លើ​​​ផ្ទាំង​​​ក្រណាត់”។

នៅ​​​ក្នុង​​​គំនូរ​​​​​​របស់​​​លោក​​​ស្រី វ៉ាំង​​​សង់ ដែល​​​មាន​​​ចំណង​​​ជើង​​​ថា “បាត់បង់” ទឹក​​​មុខ​​​ស្រស់​​​ថ្លា​​​​​​នៃ​​​ស្ត្រី​​​វ័យ​​​ក្មេង​​​​​​ជនជាតិ​​​ខ្មែរ​​​ ដោយ​​​មាន​​​បេះ​​​ដូង​​​ពណ៌​​​ក្រហម​​​នៅ​​​លើ​​​ថ្ពាល់​​​របស់​​​នាង​​​ បង្ហាញ​​​នៅ​​​លើក្តារ​​​ចត្រង្គនៃ​​​ឥដ្ឋ​​​ក្រហម​​​។​​​ នៅ​​​ក្នុង​​​​​​គំនូរ​​​ដែល​​​មាន​​​ចំណង​​​ជើង​​​ថា “ភាពដូចគ្ន​​​ា” មុខ​​​ស្ត្រី​​​ម្នាក់​​​ទៀត​​​ គឺ​​​ពាក់​​​កណ្តាល​​​បាំង​​​ដោយ​​​ស្រទាប់​​​​​​ស្រទន់​​​នៃ​​​ពណ៌​​​ក្រហម​​​ស៊ី​​​ជម្ពូ។

លោក​​​ស្រី​​​ សុត្រា​​ បាន​​​មាន​​​ប្រសាសន៍​​​ថា “អ្វី​​​ដែល​​​​​ភ្ជាប់​​​ការ​​​តាំង​​​ពិ​​​ព័រណ៍នេះ​​​ ក្រៅ​​​តែ​​​ពី​​​ប្រធាន​​​បទ​​​ស្ត្រី​​​ គឺ​​​ជា​​​ធម្មជាតិ​​​ពិសោធ​​​ និង​​​​​​ពិត​​​នៃ​​​ការ​​​ងារ​​​របស់​​​យើង។ ទោះ​​​បី​​​ជា​​​យើង​​​ទាំង​​​អស់​​​គ្នា​​​ប្រើ​​​បច្ចេកទេស​​​ខុស​​​គ្នា​​​ក៏​​​ដោយ​​​ ក៏យើង​​​ទាំង​​​អស់​​​គ្នាជា​​​វិចិត្រករ​​​ដែល​​​ចូល​​​ចិត្ត​​​ប្រថុយ​​​ប្រថាន​​​ និង​​​ពិសោធ​​​ការងារ​​​របស់​​​យើងដែរ។ ជាឧទាហរណ៍​​​ លោក​​​ស្រី​​​ ប៊ឺ​​​ណាដែត​​​…លាយបញ្ចូល​​​ប្រព័ន្ធ​​​ផ្សព្វ​​​ផ្សាយ​​​ប្រពៃ​​​ណី​​​ និង​​​ឌី​​​ជី​​​ថល​​​ក្នុង​​​​​​វិធី​​​ថ្មី​​​គួរ​​​ឲ្យ​​​ចាប់​​​អារម្មណ៍​​​ ហើយ​​​ទទួល​​​បាន​​​សេរី​​​ភាព​​​ដែល​​​ផ្តល់​​​ឲ្យ​​​អ្នក​​​ស្រី។​​​​​​ លោក​​​ស្រី​​​ ឌីណាក៏​​​ប្រើ​​​ប្រព័ន្ធ​​​ផ្សព្វ​​​ផ្សាយ​​​មួយ​​​ចំនួន​​​ ហើយ​​​បញ្ចេញ​​​​​​យោបល់​​​ដោយ​​​មិន​​​ខ្លាច​​​ក្រែង​​​​​​ចំពោះ​​​អ្វីៗ​​​ដែល​​​អ្នក​​​ស្រី ចាប់​​​កាន់​​​នឹង​​​ដៃ​​​ ទោះ​​​បី​​​​​​​​​ជា​​​ប្រើ​​​ដីលែង​​​ ឬ​​​ក៏​​​​​​ប្រើ​​​ចុង​​​​​​ម្រាម​​​ដៃ​​​របស់​​​អ្នក​​​ស្រីក៏​​​ដោយ​​​។

លោក​​​ស្រី បាន​​​មាន​​​ប្រសាសន៍​​​ថា”ចំពោះ​​​ខ្លួន​​​ខ្ញុំ ខ្ញុំ​​​ចូល​​​ចិត្ត​​​ពិសោធ​​​​​​ភាព​​​រលើប​​​រលោង​​​ និងជក់​​​​​​ដែល​​​សម្តែងនូវ​​​​​​មនោសញ្ចេតនា”។​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

ការតាំង​​​ពិព័រណ៍​​​​​​នៅ​​​ឯ​​​វិចិត្រសាល​​​ឡូថឹស​​​ មាន​​​អាសយដ្ឋាន​​​​​​ផ្ទះ​​​លេខ​​​៥៣​​​ វិថី​​​២.៥​​​ក្បែរ​​​ផ្សារ​​​​​​ណាត់បើក​​​នៅ​​​ម៉ោង​​​៥:៣០​​​ល្ងាចថ្ងៃ​​​សៅរ៍ ហើយ​​​និង​​​បើក​​​រហូត​​​ដល់​​​ខែ​​​សីហា៕ រើន

គំនិត​រវើយ​រវាយ ដោយ​ Anna Sudra
គំនិត​រវើយ​រវាយ ដោយ​ Anna Sudra

​​​

 

© 2024, ខេមបូឌា ដេលី. All rights reserved. No part of this article may be reproduced in print, electronically, broadcast, rewritten or redistributed without written permission.

អត្ថបទទាក់ទង

អត្ថបទអានច្រើន

សេចក្ដីរាយការណ៍ពិសេស